और तब उन्होंने ली एक गहरी साँस
शाह, मृणाल (2021) और तब उन्होंने ली एक गहरी साँस आई वंडर रीडिस्कवरिंग स्कूल साइंस (2). pp. 46-47.
Fulltext Document
And They Took A Deep Breath!.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (227kB) |
Introduction
इस लेख में एक ऐसे कक्षा-कक्ष अनुभव के बारे में बताया गया है जिसमें शिक्षक अपने विद्यार्थियों के समक्ष श्वसन की अवधारणा पर आधारित कुछ सवाल रखते हैं और बच्चे अपने सहजबोध और तर्क का इस्तेमाल कर उन सवालों का जवाब देते हैं और इस तरह एक वैज्ञानिक चर्चा में भाग लेते हैं।
Item Type: | Article |
---|---|
Discipline: | Science Education |
Programme: | University Publications > i wonder... |
Title(English): | Snippet: And They Took A Deep Breath! |
Creators(English): | Mrinal Shah |
Publisher: | Azim Premji University |
Journal or Publication Title(English): | i wonder Rediscovering School Science |
Contributors: | Translator: Tultul Bisvas; Reviewer: Pratika Gupta; Copy Editor: Seema |
Related URLs: | |
URI: | http://anuvadasampada.azimpremjiuniversity.edu.in/id/eprint/2568 |
Edit Item |
Disclaimer
Translated from English to Hindi/Kannada by Translations Initiative, Azim Premji University. This academic resource is intended for non-commercial/academic/educational purposes only.
अनुवाद पहल, अज़ीम प्रेमजी विश्वविद्यालय द्वारा अँग्रेज़ी से हिन्दी में अनूदित। इस अकादमिक संसाधन का उपयोग केवल ग़ैर-व्यावसायिक, अकादमिक एवं शैक्षिक उद्देश्यों के लिए किया जा सकता है।
ಅಜೀಂ ಪ್ರೇಮ್ಜಿ ವಿಶ್ವವಿದ್ಯಾಲಯದ ಅನುವಾದ ಉಪಕ್ರಮದ ವತಿಯಿಂದ ಇದನ್ನು ಇಂಗ್ಲೀಷ್ನಿಂದ ಕನ್ನಡಕ್ಕೆ ಅನುವಾದಿಸಲಾಗಿದೆ. ಈ ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಸಂಪನ್ಮೂಲವನ್ನು ವಾಣಿಜ್ಯೇತರ, ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಉದ್ದೇಶಗಳಿಗೆ ಬಳಸಬಹುದಾಗಿದೆ.