Advanced Search
Welcome to Anuvada Sampada Repository

शिक्षा तंत्र में संवाद और समन्‍वय

गंगोला, अनन्त and कठैत, जगमोहन सिंह (2016) शिक्षा तंत्र में संवाद और समन्‍वय अज़ीम प्रेमजी यूनिवर्सिटी लर्निंग कर्व (13). pp. 80-82.

[img] Fulltext Document
Ensuring Dialogue and Institutional Alignment in the Education System.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (257kB)

Introduction

इस लेख में लेखकद्वय ज़िला स्तर पर सर्व शिक्षा अभियान के तहत संरचित विभिन्न संस्थाओं के मध्य संवाद और समन्वय बढ़ाने के प्रयासों में अकादमिक सन्दर्भ समूह- एआरजी की स्थापना की बात करते हैं। साथ ही वे बेहतर समन्वय के लिए एआरजी के उद्देश्यों, रणनीतियों और उठाए गए क़दमों का विवरण भी देते हैं। उनके मुताबिक़ शिक्षा के क्षेत्र में बेहतर काम स्वैच्छिक अप्रोच, पहल व स्वप्रेरित होकर किए जाने वाले प्रयास से ही सफल तथा स्थायी होते हैं।

Item Type: Article
Discipline: Education
Programme: University Publications > Learning Curve
Title(English): Ensuring Dialogue and Institutional Alignment in the Education System
Creators(English): Anant Gangola and Jagmohan Singh Kathait
Publisher: Azim Premji University
Journal or Publication Title(English): Azim Premji University Learning Curve
Contributors: Translator: Nalini Ravel; Reviewer: Rajesh Utsahi
URI: http://anuvadasampada.azimpremjiuniversity.edu.in/id/eprint/2625
.
Edit Item Edit Item

Disclaimer

Translated from English to Hindi/Kannada by Translations Initiative, Azim Premji University. This academic resource is intended for non-commercial/academic/educational purposes only.

अनुवाद पहल, अज़ीम प्रेमजी विश्वविद्यालय द्वारा अँग्रेज़ी से हिन्दी में अनूदित। इस अकादमिक संसाधन का उपयोग केवल ग़ैर-व्यावसायिक, अकादमिक एवं शैक्षिक उद्देश्यों के लिए किया जा सकता है।

ಅಜೀಂ ಪ್ರೇಮ್‍ಜಿ ವಿಶ್ವವಿದ್ಯಾಲಯದ ಅನುವಾದ ಉಪಕ್ರಮದ ವತಿಯಿಂದ ಇದನ್ನು ಇಂಗ್ಲೀಷ್‍ನಿಂದ ಕನ್ನಡಕ್ಕೆ ಅನುವಾದಿಸಲಾಗಿದೆ. ಈ ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಸಂಪನ್ಮೂಲವನ್ನು ವಾಣಿಜ್ಯೇತರ, ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಉದ್ದೇಶಗಳಿಗೆ ಬಳಸಬಹುದಾಗಿದೆ.