Advanced Search
Welcome to Anuvada Sampada Repository

मुख्यधारा की कक्षाओं में विशिष्ट अधिगम अशक्तता

डेविड, नीना (2015) मुख्यधारा की कक्षाओं में विशिष्ट अधिगम अशक्तता अज़ीम प्रेमजी यूनिवर्सिटी लर्निंग कर्व (11). pp. 76-79.

[img] Fulltext Document (From Issue -Equal Inclusive Education)
मुख्यधारा की कक्षाओं में विशिष्ट अधिगम अशक्तता.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Introduction

लेख विशिष्ट अधिगम अशक्तता (एसएलडी) के विभिन्न पहलुओं से सम्बन्धित है। यह एसएलडी क्या है, और पढ़ने, लिखने, संख्यात्मक गणना, गति सम्बन्धी कौशल और सामान्य व्यवहार में इसके सम्भावित संकेतकों के बारे में बात करता है। साथ ही मुख्य धारा की कक्षाओं में एसएलडी वाले बच्चों के साथ काम करने के लिए एक शिक्षक द्वारा उठाए जा सकने वाले सम्भावित क़दमों को भी बताया गया है।

Item Type: Article
Discipline: Education
Programme: University Publications > Learning Curve
Title(English): Specific Learning Disabilities - Mainstream Classroom Contexts
Creators(English): Neena David
Publisher: Azim Premji University
Journal or Publication Title(English): Azim Premji University Learning Curve
Contributors: Translator: Nalini Ravel; Reviewer: Rajesh Utsahi
Related URLs:
URI: http://anuvadasampada.azimpremjiuniversity.edu.in/id/eprint/3018
.
Edit Item Edit Item

Disclaimer

Translated from English to Hindi/Kannada by Translations Initiative, Azim Premji University. This academic resource is intended for non-commercial/academic/educational purposes only.

अनुवाद पहल, अज़ीम प्रेमजी विश्वविद्यालय द्वारा अँग्रेज़ी से हिन्दी में अनूदित। इस अकादमिक संसाधन का उपयोग केवल ग़ैर-व्यावसायिक, अकादमिक एवं शैक्षिक उद्देश्यों के लिए किया जा सकता है।

ಅಜೀಂ ಪ್ರೇಮ್‍ಜಿ ವಿಶ್ವವಿದ್ಯಾಲಯದ ಅನುವಾದ ಉಪಕ್ರಮದ ವತಿಯಿಂದ ಇದನ್ನು ಇಂಗ್ಲೀಷ್‍ನಿಂದ ಕನ್ನಡಕ್ಕೆ ಅನುವಾದಿಸಲಾಗಿದೆ. ಈ ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಸಂಪನ್ಮೂಲವನ್ನು ವಾಣಿಜ್ಯೇತರ, ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಉದ್ದೇಶಗಳಿಗೆ ಬಳಸಬಹುದಾಗಿದೆ.